Záznamy
Formálne a výberom námetov voľne nadväzujú na predchádzajúcu zbierku Tmavý kút, no nie sú natoľko reportážne ladené a viac sa blížia črtám. Nesú v sebe všetky typické znaky Mináčovej tvorby, na prvom pláne moment etický- nadmerne vzblknutý strach o vlastnú kožku a postavenie rozkladá priateľstvo dvoch bývalých spoluväzňov i charakter jedného u nich; márnosť dodatočnej vzbury proti obetovanej mladosti; smrť dieťaťa ako výsledok rozháraného rodičovského domu alebo iné detské úmrtie zavinené tým, že na šestnásťkilometrovom úseku hradskej nezastaví otcovi s chorým deckom na rukách ani jediné auto, a to pre najrôznejšie vzťahy ľudí v ňom, atď. Hneď za etickým najnápadnejší je v zbierke moment polemický- autor polemizuje v príbehoch so životom okolo seba, so svojím okolím, so svojimi postavami a ich konaním a polemizuje prudko, priamo, keď treba i drsne. Nenecháva čitateľa na pochybnostiach, čo chcel povedať, no zároveň mu dáva možnosť na zamyslenie, na súhlas či nesúhlas, ba aj na ďalšiu polemiku.